Jak poprawić odporność?

Nie da się ukryć, że zima od zawsze była męczącą do wytrzymania porą roku. Tymczasem nie mamy do tego stopnia beznadziejnie jak mieli ludzie dawniej gdyż mamy czym się posilić i gdzie się ogrzać, wszelako pomimo to wyrzekamy na rzeczoną porę roku. Podczas zimy krzepa naszego organizmu obniża się więc jesteśmy wysoce narażone na różnorodne choroby. Przede wszystkim ciężko bywa wbrew pozorom podczas odwilży ponieważ cieplejsza temperatura jest przystępniejsza dla zarazków. Akurat nie takie banalne są także przesilenia – jesienne i wiosenne.

warzywaAczkolwiek teraźniejsza medycyna w złączeniu z paroma sposobami własnych babuń zna wystarczające fortele na zimowe słabości. Żeby zapewnić ciału słuszną odporność niezbędne jest przekazywanie mu optymalnych elementów odżywczych, a zatem mówiąc bezpośrednio – dobra dieta. Taka prawidłowa dieta jest bogata w witaminy, których dostarczają nam zwykle warzywa i owoce. Sztuczne środki witaminowe nie asymilują się tak skutecznie jak takie uwzględnione formalnie w pożywieniu. Dobrze przegryzać w zimie takie warzywo jak szpinak, kapustę (może być nawet kiszona), marchew i cytrusy. Stanowią one cenne źródło witamin, wapnia czy magnezu. Znaczną rangę dla poprawy wytrzymałości ma poszerzenie diety o naturalny miód pszczeli. Dobrze pić także świeżo wyciśnięte nektary owocowe.

Pogorszenie odporności bywa dość regularnie sprowokowane niedoborami witaminy D oraz magnezu. Witamina D ma wielkie znaczenie dla ustroju odpornościowego człowieka. Witamina ta powstaje przede wszystkim w skórze pod wpływem słońca, zatem rzecz jasna w zimie występuje jej niedużo. Musimy stosować suplementy, którymi są zwykle tłuste ryby, żółtka jajek, masło albo wątróbka.

Wzmacniając nasz ustrój immunologiczny zmniejszamy zagrożenie zachorowania zimą. A w końcu współcześnie powinno się mieć końskie zdrowie aby umówić się do doktora…

Ten wpis został opublikowany w kategorii Kobieta i zdrowie i oznaczony tagami , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *